Leif Nummela avaa yhden Raamatun keskeisimmistä ja samalla haastavimmista teemoista: miten synti ja kuolema tulivat maailmaan yhden ihmisen kautta – ja miten armo ja elämä tulivat yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, kautta.
Opetuksessa käsitellään:
• Perisyntiä: mitä Raamattu opettaa ihmisen syntisyydestä syntymästä saakka
• Aadam ja Kristus vastakkain: yhden tottelemattomuus ja yhden kuuliaisuus
• Lain tehtävä: miten laki paljastaa synnin, mutta ei voi pelastaa
• Armon ylivertaisuus: missä synti on tullut suureksi, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi
• Kaksi valtakuntaa: synnin hallinta ja armon hallinta
• Kristus puolustajanamme: Jeesus rukoilee meidän puolestamme Isän edessä
Opetus kutsuu kuulijaa tutkimaan itse Raamatusta, onko asia näin, ja pohtimaan elämän suurinta kysymystä: elämmekö synnin vai armon hallintavallan alla. “Niin kuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsee vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.” (Room. 5:21)
Lataa luennon 17 diat pdf muodossa tästä👉 Roomalaiskirje tänään luento 17
Muita blogitekstejä
Olen aloittanut Kohtaamispaikan taustalla vaikuttavan yhdistyksen puheenjohtajana kiitollisin mielin. Kohtaamispaikka on meille ...
Mitä on täydellinen lahja? Onko se jotain, mitä osaat odottaa ...
